lut

4

Wyniki ewaluacji zewnętrznej

Ewaluacja ma na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań zawartych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.

Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:

Poziom  E –  oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę.

Poziom  D –  oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę.

Poziom  C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę.

Poziom  B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę

Poziom  A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę.

Ministerstwo zdefiniowało 17 wymagań dotyczących najróżniejszych dziedzin: od wyników nauczania, realizacji obowiązującej podstawy programowej, przez rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie.

W naszej szkole ewaluacja zewnętrzna dotyczyła 10 wymagań zdefiniowanych przez rozporządzenie MEN. Zakończyła się 18 stycznia 2013 r. Poniżej prezentujemy jej wyniki.

Szczegółowy raport jest dostępnym na platformie internetowej

http://www.npseo.pl/action/raports

Obszar: Procesy 

Poziom

Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy

B

Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

B

Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

C

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

B

Kształtuje się postawy uczniów

B

Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

C

Obszar: Środowisko 

Poziom

Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju

B

Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów

B

Promowana jest wartość edukacji

B

Rodzice są partnerami szkoły

B