Wyniki ewaluacji zewnętrznej
Ewaluacja ma na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań zawartych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
Poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Poziom C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę
Poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Ministerstwo zdefiniowało 17 wymagań dotyczących najróżniejszych dziedzin: od wyników nauczania, realizacji obowiązującej podstawy programowej, przez rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie.
W naszej szkole ewaluacja zewnętrzna dotyczyła 10 wymagań zdefiniowanych przez rozporządzenie MEN. Zakończyła się 18 stycznia 2013 r. Poniżej prezentujemy jej wyniki.
Szczegółowy raport jest dostępnym na platformie internetowej
http://www.npseo.pl/action/raports
Obszar: Procesy |
Poziom |
Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy |
B |
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej |
B |
Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany |
C |
Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli |
B |
Kształtuje się postawy uczniów |
B |
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych |
C |
Obszar: Środowisko |
Poziom |
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju |
B |
Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów |
B |
Promowana jest wartość edukacji |
B |
Rodzice są partnerami szkoły |
B |